Moto blog -

BMW R 1250 RT pro rok 2021: perfektní společník na cesty

Sponzorované odkazy

Představujeme vám BMW R 1250 RT pro rok 2021. Tento cestovatel v novém kabátě dostal adaptivní tempomat a další vychytávky. Jaké?

BMW R 1250 RT pro rok 2021 a jeho legendární motor boxer BMW ShiftCam táhne stejně silně jak na lokálních silnicích, tak na klikatých horských průsmycích. Díky nové přední straně působí dynamičtěji a štíhleji. Oproti tomu nabízí tento model i rozmanité prvky, jako je extra velký 10,25“ displej TFT nebo adaptivní tempomat (ACC) – to vše zajistí mimořádný komfort na cestách.

Maximální přehled

Nová velkoplošná TFT obrazovka s 10,25 palci nabízí více místa, více zřetelnosti a větší přehled. Propojuje veškeré nástroje motocyklu R 1250 RT. Zároveň máte přístup k praktickým funkcím, jako je navigace a připojení. Prostřednictvím rozdělené obrazovky získáváte přehled o více funkcích zároveň. Vedle aktuální rychlosti se tak může zobrazovat třeba palubní počítač. Extra ostrost a kontrast získává barevný displej skrze robustní, tvrzené a antireflexní krycí sklo. Obrazovka je tak čitelná i na poledním slunci a díky povlaku proti zanechávání otisků prstů taková taky zůstane.

Bezpečně do cíle

Bezstarostné potěšení z jízdy dostanete s novým systémem jízdního asistenta s adaptivním tempomatem (ACC). Ten dovolí pohodlně nastavit prostřednictvím tlačítka na řidítkách požadovanou rychlost jízdy a odstup od před vámi jedoucího vozidla. Radarový senzor na přední straně určuje rychlost jízdy a vzdálenost od před vámi jedoucího vozidla. Pokud se tento odstup zmenší, systém automaticky sníží rychlost a znovu obnoví požadovanou vzdálenost. Pokud se zvýší, motorka znovu nabere tempo. Takto si užijete uvolněnou jízdu na každém jejím kilometru.

Vyberte si svou barevnou variantu

K mání jsou čtyři barvy a styly. Dynamické linie a působivý design stroje BMW R 1250 RT oslní svým atletickým provedením. Díky barvě se stává motka někdy sportovnější, jindy elegantnější.

Z čeho můžete vybírat?

  • Styl Elegance - Styl Elegance v lakování Manhattan metallic s detaily z chromu a ráfky z bílého hliníku.
  • Styl Sport – Lak Racingblue metallic nabízí pásky na předním a bočním obložení a vysoce kvalitní detaily, například zlaté brzdové třmeny, což dodává motorce dynamický vzhled.
  • Alpská bílá – styl lehký a přímočarý. Základní barva alpská bílá zdůrazňuje novou, štíhlejší přední část motky BMW R 1250 RT, která díky ní působí ještě nápadněji.
  • Option 719 minerální bílá metalíza, to je R 1250 RT ve vysoce kvalitní variantě s linkovanou přední maskou a ukazuje tak svou cool designovou stránku.

Pohodlí v každém směru

Dynamická a komfortní souprava vedle adaptivního zatáčkového světla a ACC poskytne také funkce zvyšující komfort, jako jsou jízdní režimy Pro, vytápění sedadla a Keyless Ride. K tomu se přidává další četná zvláštní výbava a příslušenství.

Dynamika vepsaná do tváře

Přední část modelu R 1250 RT je elegantní a obklopuje LED světlomety. Společně s kompaktnější karosérií tak vzniká dynamická jednota se zjevnou výhodou a to je ještě větší zorné pole. Nový větrný štít přesvědčí patentovaným vzduchovým vedením čímž nabízí fakt, že přední tah a pohyb vzduchu u horní části těla jsou redukovány. I po mnoha hodinách tak na vaší motorce pojedete zcela v pohodě. Také dvoudílné křídlo předního kola podtrhuje kompaktnost, podporuje aerodynamiku a snižuje znečištění motorky a vás jako jezdce.

Specifikace BMW R 1250 RT

  • Rám – dvoudílná koncepce rámu složeného z hlavního rámu a k němu přišroubovaného zadního rámu s motorem
  • Vedení předního kola/odpružení – BMW Motorrad Telelever, centrální pružicí jednotka, průměr sloupku 37 mm
  • Vedení zadního kola/odpružení – jednoramenná kyvná páka z hliníkové slitiny s motorem BMW Motorrad Paralever; zavěšení pružiny WAD, předpínání pružiny hydraulicky plynule nastavitelné pomocí ručního kolečka, tlumení při roztahování tlumiče lze nastavit ručním kolečkem
  • Rozvor -1 485 mm
  • Kola  – hliníková litá kola
  • Velikost ráfku vpředu – 3,50 × 17″
  • Rozměr ráfku vzadu – 5,50 × 17″
  • Pneu vpředu 120/70 ZR 17
  • Pneu vzadu 180/55 ZR 17
  • Motor – dvouválcový čtyřtaktní vzduchem chlazený boxerový motor se dvěma vačkovými hřídeli poháněnými čelními ozubenými koly, jedním vyvažovacím hřídelem a variabilním ovládáním vačkového hřídele BMW ShiftCam.
  • Zdvihový objem – 1.254 ccm
  • Maximální rychlost – přes 200 km/h
  • Maximální výkon – 100 kW (136 PS) při 7 750 ot/min

  • Maximální točivý moment – 143 Nm at 6,250 rpm
  • Příprava palivové směsi -  elektronické vstřikování do sání / digitální management motoru: BMS-O s elektronickým ovládáním plynu
  • Spotřeba na 100 km podle WMTC –  4,75 l
  • Emise CO2 podle WMTC – 110 g/km
  • Generátor – alternátor se jmenovitým výkonem 508 wattů
  • Akumulátor – 12 V / 11,8 Ah, bezúdržbová
  • Spojka – mokrá spojka s protiskluzovou funkcí, s hydraulickým ovládáním
  • Převodovka – šestistupňová převodovka se špičatým ozubením
  • Sekundární pohon – kardan
  • Přední brzda – dvojitá kotoučová brzda brzda, plovoucí brzdové kotouče, průměr 320 mm, 4pístové radiální brzdové třmeny
  • Brzdy vzadu – jednokotoučová brzda, průměr 276 mm, dvoupístový plovoucí třmen
  • ABS – BMW Motorrad úplný integrál ABS Pro (plně integrované, s optimalizací pro náklon)

  • Výška sedla 805 mm/825 mm
  • (Zvláštní výbava vysoká sedačka: 830 mm/850 mm, zvláštní výbava nízká sedačka: 760 mm/780 mm)
  • Délka podsedlového oblouku – 1 810 mm / 1 850 mm
  • Využitelný objem nádrže – 25 l , z toho rezerva cca. 4 l
  • Výška (přes čelní štít) – min. 1 460 mm, max. 1 570 mm, Style Sport: min. 1 360 mm, max. 1 480 mm
  • Šířka (včetně zrcátek) – 985 mm
  • Šířka (přes kufr) – 990 mm
  • Hmotnost nenaloženého motocyklu, plně natankovaného činí 279 kg a přípustná celková hmotnost je 505 kg, užitečné zatížení (se standardní výbavou) činí 226 kg

Zdroj foto: BMW

Autor: Pavla Košík Jelínková

Zanechte komentář

Můžete použít Texy! formátování.