BMW R 1250 RT pro rok 2021: perfektní společník na cesty
Sponzorované odkazy
Představujeme vám BMW R 1250 RT pro rok 2021. Tento cestovatel v novém kabátě dostal adaptivní tempomat a další vychytávky. Jaké?
BMW R 1250 RT pro rok 2021 a jeho legendární motor boxer BMW ShiftCam táhne stejně silně jak na lokálních silnicích, tak na klikatých horských průsmycích. Díky nové přední straně působí dynamičtěji a štíhleji. Oproti tomu nabízí tento model i rozmanité prvky, jako je extra velký 10,25“ displej TFT nebo adaptivní tempomat (ACC) – to vše zajistí mimořádný komfort na cestách.
Maximální přehled
Nová velkoplošná TFT obrazovka s 10,25 palci nabízí více místa, více zřetelnosti a větší přehled. Propojuje veškeré nástroje motocyklu R 1250 RT. Zároveň máte přístup k praktickým funkcím, jako je navigace a připojení. Prostřednictvím rozdělené obrazovky získáváte přehled o více funkcích zároveň. Vedle aktuální rychlosti se tak může zobrazovat třeba palubní počítač. Extra ostrost a kontrast získává barevný displej skrze robustní, tvrzené a antireflexní krycí sklo. Obrazovka je tak čitelná i na poledním slunci a díky povlaku proti zanechávání otisků prstů taková taky zůstane.
Bezpečně do cíle
Bezstarostné potěšení z jízdy dostanete s novým systémem jízdního asistenta s adaptivním tempomatem (ACC). Ten dovolí pohodlně nastavit prostřednictvím tlačítka na řidítkách požadovanou rychlost jízdy a odstup od před vámi jedoucího vozidla. Radarový senzor na přední straně určuje rychlost jízdy a vzdálenost od před vámi jedoucího vozidla. Pokud se tento odstup zmenší, systém automaticky sníží rychlost a znovu obnoví požadovanou vzdálenost. Pokud se zvýší, motorka znovu nabere tempo. Takto si užijete uvolněnou jízdu na každém jejím kilometru.
Vyberte si svou barevnou variantu
K mání jsou čtyři barvy a styly. Dynamické linie a působivý design stroje BMW R 1250 RT oslní svým atletickým provedením. Díky barvě se stává motka někdy sportovnější, jindy elegantnější.
Z čeho můžete vybírat?
- Styl Elegance - Styl Elegance v lakování Manhattan metallic s detaily z chromu a ráfky z bílého hliníku.
- Styl Sport – Lak Racingblue metallic nabízí pásky na předním a bočním obložení a vysoce kvalitní detaily, například zlaté brzdové třmeny, což dodává motorce dynamický vzhled.
- Alpská bílá – styl lehký a přímočarý. Základní barva alpská bílá zdůrazňuje novou, štíhlejší přední část motky BMW R 1250 RT, která díky ní působí ještě nápadněji.
- Option 719 minerální bílá metalíza, to je R 1250 RT ve vysoce kvalitní variantě s linkovanou přední maskou a ukazuje tak svou cool designovou stránku.
Pohodlí v každém směru
Dynamická a komfortní souprava vedle adaptivního zatáčkového světla a ACC poskytne také funkce zvyšující komfort, jako jsou jízdní režimy Pro, vytápění sedadla a Keyless Ride. K tomu se přidává další četná zvláštní výbava a příslušenství.
Dynamika vepsaná do tváře
Přední část modelu R 1250 RT je elegantní a obklopuje LED světlomety. Společně s kompaktnější karosérií tak vzniká dynamická jednota se zjevnou výhodou a to je ještě větší zorné pole. Nový větrný štít přesvědčí patentovaným vzduchovým vedením čímž nabízí fakt, že přední tah a pohyb vzduchu u horní části těla jsou redukovány. I po mnoha hodinách tak na vaší motorce pojedete zcela v pohodě. Také dvoudílné křídlo předního kola podtrhuje kompaktnost, podporuje aerodynamiku a snižuje znečištění motorky a vás jako jezdce.
Specifikace BMW R 1250 RT
- Rám – dvoudílná koncepce rámu složeného z hlavního rámu a k němu přišroubovaného zadního rámu s motorem
- Vedení předního kola/odpružení – BMW Motorrad Telelever, centrální pružicí jednotka, průměr sloupku 37 mm
- Vedení zadního kola/odpružení – jednoramenná kyvná páka z hliníkové slitiny s motorem BMW Motorrad Paralever; zavěšení pružiny WAD, předpínání pružiny hydraulicky plynule nastavitelné pomocí ručního kolečka, tlumení při roztahování tlumiče lze nastavit ručním kolečkem
- Rozvor -1 485 mm
- Kola – hliníková litá kola
- Velikost ráfku vpředu – 3,50 × 17″
- Rozměr ráfku vzadu – 5,50 × 17″
- Pneu vpředu 120/70 ZR 17
- Pneu vzadu 180/55 ZR 17
- Motor – dvouválcový čtyřtaktní vzduchem chlazený boxerový motor se dvěma vačkovými hřídeli poháněnými čelními ozubenými koly, jedním vyvažovacím hřídelem a variabilním ovládáním vačkového hřídele BMW ShiftCam.
- Zdvihový objem – 1.254 ccm
- Maximální rychlost – přes 200 km/h
- Maximální výkon – 100 kW (136 PS) při 7 750 ot/min
- Maximální točivý moment – 143 Nm at 6,250 rpm
- Příprava palivové směsi - elektronické vstřikování do sání / digitální management motoru: BMS-O s elektronickým ovládáním plynu
- Spotřeba na 100 km podle WMTC – 4,75 l
- Emise CO2 podle WMTC – 110 g/km
- Generátor – alternátor se jmenovitým výkonem 508 wattů
- Akumulátor – 12 V / 11,8 Ah, bezúdržbová
- Spojka – mokrá spojka s protiskluzovou funkcí, s hydraulickým ovládáním
- Převodovka – šestistupňová převodovka se špičatým ozubením
- Sekundární pohon – kardan
- Přední brzda – dvojitá kotoučová brzda brzda, plovoucí brzdové kotouče, průměr 320 mm, 4pístové radiální brzdové třmeny
- Brzdy vzadu – jednokotoučová brzda, průměr 276 mm, dvoupístový plovoucí třmen
- ABS – BMW Motorrad úplný integrál ABS Pro (plně integrované, s optimalizací pro náklon)
- Výška sedla 805 mm/825 mm
- (Zvláštní výbava vysoká sedačka: 830 mm/850 mm, zvláštní výbava nízká sedačka: 760 mm/780 mm)
- Délka podsedlového oblouku – 1 810 mm / 1 850 mm
- Využitelný objem nádrže – 25 l , z toho rezerva cca. 4 l
- Výška (přes čelní štít) – min. 1 460 mm, max. 1 570 mm, Style Sport: min. 1 360 mm, max. 1 480 mm
- Šířka (včetně zrcátek) – 985 mm
- Šířka (přes kufr) – 990 mm
- Hmotnost nenaloženého motocyklu, plně natankovaného činí 279 kg a přípustná celková hmotnost je 505 kg, užitečné zatížení (se standardní výbavou) činí 226 kg
Zdroj foto: BMW
Autor: Pavla Košík Jelínková