Moto blog -

Yamaha Tenere 700 World Raid

Sponzorované odkazy

Na svět se dere prototyp značky Yamaha s pojmenováním Tenere 700 World Raid, jako prvopočátek dalšího vývoje tohoto modelu, jež má pevné postavení v řadě kousků Yamahy. Díky specifikaci prototypu Tenere 700 World Raid pak započne sériovka modelu.

Ultra light stroj je od svých straších brášků odlišný právě tím, že není žádná těžká váha a oplývá velmi nízkou hmotností. Ta spolu se štíhlým až subtilním ocelovým rámem dává jistotu agilní jízdy s perfektní odezvou na jezdce.

Jízda se strojem Tenere 700 World Raid se i díky obrácené přední vidlicí a zadnímu tlumiči typu Monoshock, tak v terénu stává dobrodružstvím se spolehlivým parťákem, jemuž v akci sekunduje kompaktní pohonná jednotka, kterou s motkou jezdec má pod sedlem.

A tou pohonnou jednotkou není nic jiného, než motor CP2 s objemem celých 689 ccm. Má klikový hřídel crossplane (mnozí si vzpomenou na MT – 07). Tato spešl verze motoru dává jezdci prima výkon a lehkou ovladatelnost stroje. A to jsou ideální devizy pro jízdu v terénu i mimo něj.

Tenere 700 World Raid v prototypu dostal k dobru parádní a na zakázku vyrobené výfuky Akrapovič koncipované á la rally. Ty překvapí při subtilitě stroje a umocní díky hlubokému zvukovému efektu pocit výkonu kdekoli a na jakémkoli povrchu.

Prototyp Tenere 700 World Raid je štíhlý drsňák s řadou prima vychytávek. Mezi nejzajímavější patří jistě nízko posazené sedlo jezdce, což umožňuje využití motky i fandům jedné stopy menšího vzrůstu. To potěší mnohé.

Když k tomu připočteme, že nádrž na palivo je striktně ergonomická a na stroji se nachází větší množství dílů s uhlíkovými vlákny, je light řešení motky jasně srozumitelné. Jízdu jistě komfortně doplňuje i řada světlometů.

Zdroj foto: Yamaha

Autor: Pavla Košík Jelínková

Zanechte komentář

Můžete použít Texy! formátování.