Moto blog -

Yamaha NMAX je k mání i pro Evropu

Sponzorované odkazy

Pro mnohé motorkáře skútr není plnohodnotnou motorkou. Ač všichni nějak začínali, a mnozí se otrkávali právě na skútru. Není proto od věci  i z této sféry občas zmínit  nějakou novinku. Tou soudobou je Yamaha NMAX.

Nový skútr Yamaha NMAX se totiž letos objeví i v ulicích evropských měst. I když po létu asi zájem o koupi moc nebude, protože motosezóna s podzimem končí. I když kdo ví, možná právě podzimní prodej skútru Yamaha NMAX nabídne atraktivní ceny a na příští sezónu bude o vícero motonadšenců na cestách více.

Yamaha NMAX

Yamaha NMAX

Japonská značka tímto směřováním na evropský trh přidává další skútr, který lze sedlat i jen s řidičákem na auto. Tím se stává Yamaha NMAX nadmíru dostupnou verzí jízdy v jedné stopě. Když k tomu přičteme i nízkou cenu, nebo prognózu předpokládaných provozních nákladů (spotřeba méně než 2 litry/100 km), není co řešit. Cena skútru Yamaha NMAX se pohybuje na hladině okolo 75 000 Kč a to včetně DPH.

Yamaha NMAX je k mání ve více barevných variantách

Yamaha NMAX je k mání ve více barevných variantách

Příjemný skútřík pohání kapalinou chlazený jednoválec s objemem 125 ccm. Balíček technologie s příznakem Blue Core pak dává tušit, že lze dobře okleštit ztráty na výkonu způsobené vnitřním třením.

Co Blue Core pojímá?

  • povrchovou úpravu vnitřního válce se speciální vrstvou DiASil
  • vyosení válce směrem ke klikové hřídeli
  • chladič zakomponovaný po straně stroje, čímž je zde lepší prostor pro nohy řidiče skútru
  • systém proměnlivého časování ventilů VVA přepínající na základě  otáček motoru dvě různé vačky těchto sacích ventilů
  • a posledním položkou Blue Core je převodovka – automatická a s variátorem
užší ráfky dotváří sporty design skútru

užší ráfky dotváří sporty design skútru

Yamaha NMAX

Jeví se jako dost mohutný stroj, s prostorem pod sedlem, v němž uložíte nejen přilbu, ale i nějaký ten další náklad. Třeba menší nákup. Mohutnost stroje dána i podvozkem Yamahy NMAX, který je vystaven na ocelovém rámu a ten doplňují dva tlumiče s vidlicemi v klasickém provedení. Díky zdvihu 90 mm dávají tušit dobré odpružení. Ráfky mají 13 palců, což není sice moc, ale dotváří se tak sporty design stroje a na druhou stranu takové ráfky dovolují dobrou manipulaci skútru po městě. Přepokládá se totiž, že právě tam se bude nejvíce pohybovat.

Příjemné je ABS ve standardní výbavě, které ve spojitosti s brzdami nabízí dostatečný prvek bezpečnosti. Osvětlení Yamahy NMAX je řešeno LED diodami, přičemž i digitální přístrojovou desku s LCD displejem osvětlují LED diody.

Zdroj foto: Yamaha

Zanechte komentář

Můžete použít Texy! formátování.