Moto blog -

Triumph Daytona 675: Perfektní rovnováha

Sponzorované odkazy

Největší britský výrobce motocyklů Triumph si dal za cíl vytvořit vyvážený motocykl. Síla, ovladatelnost a výkon v dokonalé rovnováze, to je prý Triumph Daytona 675, oblíbený sportbike. Jaká je historie tohoto motocyklu a co může nabídnout současná verze?

Vývoj začal v roce 2000 a záhy bylo rozhodnuto, že stroj bude pohánět tříválcový motor, podobný tomu v modelu Daytona 955i. Podvozek pak vycházel z konstrukce osvědčené u dřívějšího motocyklu Daytona 600. V roce 2005 byl motocykl představen veřejnosti a v následujících letech získal několik ocenění od odborné veřejnosti.

Triumph Daytona 675 je pro silnici, ale neztratí se ani na závodním okruhu. Foto: new-daytona-675.triumphmotorcycles.com

Britský časopis Bike o něm napsal, že je nejlepším britským sportbike všech dob a možná nejlepším sportbike vůbec. Uskutečnilo se i srovnávací klání na čtyřiadvacet hodin. V závodě proti Suzuki GSX-R750 měl Triumph navrch, ale kvůli mechanické závadě nedokončil – praskl ventil. Redaktoři časopisu Performance Bikes, který test dělal, však uvedli, že jde o výjimečnou událost, která souvisí s nesprávným zacházením.

Triumph Daytona 675 má líbivý design. Foto: new-daytona-675.triumphmotorcycles.com

Dlouhé čekací listiny

Motocykl ale nebyl masovou záležitostí. Bylo předem rozhodnuto, že se v roce 2006 vyrobí pouze 4000 modelů, z toho polovina bude určena pro USA. To vedlo k vytvoření čekacích seznamů, na kterých byli lidé obvykle tři měsíce, ale často i půl roku, než se dočkali.

Několik let se prodával motocykl prakticky beze změn. V roce 2009 pak došlo k více než 50 technickým inovacím. Kosmetické změny se odehrály na kapotáži a směrových světlech, nový model byl lehčí, lépe převodovaný (delší „jednička“) a dostal novou řídící jednotku ECU. Výkon vzrostl o 3 koně, což je u motorky pořádně znát. V dalším roce byla nabídnuta speciální edice s perleťovou barvou a modrým rámečkem.

Tříválcový motor dává motorce značnou sílu. Foto: new-daytona-675.triumphmotorcycles.com

Letošní model je kompaktnější, silnější a má větší airbox a novou kyvnou vidlici. Kompaktní výfukový systém pomáhá, aby byla lépe rozložena váha. Další změny jsou spíše minoritní. Lze si pořídit i model, který bude mít ABS. To však bude možné dočasně vypnout. Kratší rozvor náprav pomáhá dokonalejší ovladatelnosti. Motocykl je konstruován pro pneumatiky Pirelli Supercorsa, doporučuje se proto neexperimentovat s jinými značkami. Kvalitní letní pneu pro všechny typy vozů i motocykly koupíte na webu kupuj-pneu.cz.

Aktuálně má motocykl propracovaný, agresivní styling a karoserie se skládá z několika samostatných panelů – opravy po případném karambolu jsou pak jednodušší a také levnější. Dvoudílný rám je lehký, tenký a přitom dostatečně pevný. Pokud se s motorkou vydáte občas na závodní okruh, jistě oceníte záznamy jednotlivých kol – do paměti se jich vejde až 99. Rovněž lze manuálně nastavit, v jakém rozmezí otáček se mají rozsvítit světla indikující nutnost řadit.

Nutnost řadit připomínají kontrolky. Foto: new-daytona-675.triumphmotorcycles.com

Triumph Daytona 675 se začal prosazovat i na závodních tratích – v britském šampionátu supersportů, v tourist trophy na Ostrově Man, v Americe a posléze i ve světovém mistrovství supersportovních motorek.

V roce 2011 přišla také modernizovaná verze Daytona 675R, která má stejný motor, avšak výkonnější přední brzdy Brembo, tlumiče Öhlins a řazení Triumph bez spojky. Má také některé díly z karbonových vláken.

Triumph Daytona 675 je britská klasika. Foto: new-daytona-675.triumphmotorcycles.com

Zanechte komentář

Můžete použít Texy! formátování.