Triumph Boneville Speedmaster
Sponzorované odkazy
Z novinek pro letošní rok s číslovkou 2018 nás v jednostopých strojích zaujalo hned několik adeptů. Mezi nimi ale vyniká jeden od značky Triumph, který mnohým může evokovat model Boneville Bobber. Je jím nový Bonneville Speedmaster.
Tento kousek přijde na trhy někdy během února letošního roku a skrývá v sobě skutečně základ retro kousku Boneville Bobber. Lehká stylovka á la chopper cruiser jistě osloví milovníky retro designu a pojetí. Základní „kámen“ byl jistě v jeho starším bráškovi Boneville Bobber, ovšem model Boneville Speedmaster jak již z názvu vyplývá, dostal do vínku cestovní potenciál v rychlosti i síle.
Zajímavostí a jistě příjemnou, je i možnost jízdy ve dvou, což Bobber neumožňoval. A tak batůžky již nemusí zůstávat bokem a mohou dostat ještě malý komfort v podobě opěrky zad, kterou Triumph nabízí v dodatkovém příslušenství.
Díky zacílení na párovou jízdu, byl překopán rám pod sedlem tak, aby zvládl vyšší hmotnostní zátěž dvou osob v sedlech, přičemž druhá část sedla pro spolujezdce je flexibilně odnímatelná. Díky dvousedadlovému pojetí je také mírně posunuta pozice jezdce se stupačkami více vepředu a řídítky s mohutnější přední vidlicí jsou více protáhlé vzad.
Motka je postavena na trubkovém rámu, stroj váží celých 267 kg a nádrž pojme až 12 litrů paliva. Desing v černém provedení dostal stylový výfuk s koncovkou o dvou pláštích a s implementovaným a ukrytým katalyzátorem. I zadní vidlice má průměr 41 mm a s ním souvisí i zadní tlumič, jež jistí lepší odpružení.
Pod sedlem Triumph Boneville Speedmasteru bublá dvouválcový řadový a kapalinou chlazený motor s osmi ventily o objemu 1200 ccm. Pohonná jednotka má výkon 77 koní s točivým momentem 106 Nm. K tomu motka dostala do vínku dva jízdní režimy, a to režim Road a režim Raid.
Technologie jsou ale oproti retro designu zcela současné a pojímají rychloměr v analogu s LCD displejem, kompletní LED osvětlení, ABS a kontrolu trakce. Ceny ještě nejsou známy, ale již nyní se můžete těšit na celou trojku laků a bohaté příplatkové příslušenství k nastrojení motky.
Zdroj foto: Triumph
Autor: Pavla Košík Jelínková