Tacita T-Cruise: elektrický chopper cruiser s klasickým designem
Sponzorované odkazy
Co si budeme nalhávat, elektro pohon je šik a na vzestupu. Skalní zastánci jedné stopy nudou možná oponovat, že jízda s vůní benzínu prostě k motce patří, ale to nic nemění na faktu, že mimo elektromobilů se stále častěji objevují i elektromotorky.
Je několik společností, které se elektromotocykly zabývají. Mezi ty málo známé patří italská Tacita. A méně se o ní ví proto, že se doposud specializovala na terénní stroje. Především v rámci řady T-Race a endura, cestovní endura, motard, motokros a na dálkové soutěže, jichž se stroje této společnosti účastní cirka šestým rokem.
A tak firma Tacita až nyní prolomila ledy a nabízí novinku v podobě cruiseru – tedy přesněji elektrocruiseru. Čerstvého kandidáta pro oblast criuserů společnost Tacita představila již loni, na podzimní výstavě AIMExpo 2017, která se konala ve státě Ohio v USA. Na výstavě byl model T-Cruise představen spolu s pětkou terénních elektromotorek. Model T-Cruise je jejich mládě z elektro programu. Tento elektřinou poháněný cruiser tak smetá vizi chopperů a chopper cruiserů s klasickým pohonem.
Jejich T-Cruise vypadá na první pohled jako klasický chooper cruiser, a nemá pro elektromotorky různých jiných značek tolik příznačné moderní až často velmi neobvyklé a futuristické pojetí designu.
T-Cruise se designem a pojetím velmi klasice strojů s benzinovým pohonem přibližuje. Sází na oslovení i zmíněných skalních motorkářů, kteří si neumí jízdu bez benzínu představit. Otázka je, zdali se jim to povede.
Stroj Tacita T-Cruise je postaven na trubkovém rámu a pohání jej kapalinou chlazený elektromotor o výkonu 30 kW/41 k s točivým momentem 70 N.m. Motor je spřažen s pětistupňovou převodovkou hnanou na zadní kolo. Jízda s Tacita T-Cruise nabízí dva režimy – Eco a Sport.
Elektromotor se skládá z Li-Po baterií, které poskytují životnost 2000 nabíjecích cyklů, tedy 540 000 km. Li-Po baterie jsou v Tacita T-Cruise nabízeny hned ve třech různých kapacitách a provedeních – 7,5 kWh, nebo 15 kWh, či 27 kWh.
Dojezd motky s baterii s 7,5 kWh činí cca 81 km a dobíjení na plnou kapacitu za necelé dvě hodiny z domácí sítě 220 V anebo 40 minut s využitím rychlonabíječky. Dojezd stroje s baterií 15 kWh činí až 150 km a rychlonabíjecí dobití za 40 minut nebi klasicky ze sítě 220 V za 4 hodiny. A motka s nejvyšší kapacitou baterie o 27 kWh má dojezd až 270 km, přičemž do plného dobití ze sítě 220 V je nutných sedm hodin a s rychlonabíječkou 1,5 hodiny.
A cena motky?
Tacita T-Cruise má v provedení se 7,5kWh baterií vyjít na cca 240 tisíc korun, s 15kWh baterií na 330 tisíc koruna a s 27kWh baterií na 625 tisíc korun.
Zdroj foto: Tacita