Royal Enfield Himalayan 400 k mání i pro Evropu
Sponzorované odkazy
Tenhle kousek byl firmou Royal Enfiedl prezentován již v počátku letošního roku. Ale protože neměla továrna v úmyslu jej nabízet v Evropě, pominuli jsme zmínku o něm. Nyní je vše jinak. Royal Enfield Himalayan 400 míří i do Evropy.
I tak to byl od Royal Enfield úplně nový počin, kterými firma zrovna nehýřila. Ale překvapivě nyní začíná prezentovat novinky každoročně. Royal Enfield Himalayan 400 má tedy zcela nový pohon, rám i design.
A co stálo za změnou strategie a bude tenhle kousek přístupný i Evropě? Prostě obrovská vlna a boom retro motek všude kolem, potažmo v Evropě. A pro Evropu nastaly malé změny, aby byla motka přístupná i Evropě.
Jaké to jsou?
- elektronické vstřikování karburátoru
- brzdy jsou obohaceny o ABS
- automatické zapínání světel
- a odlišné pneu než pro tuzemský indický trh (jaké ještě nevíme)
Původní (neevropský) kousek byl poháněn čtyřtaktním vzduchem chlazeným jednoválcem s objemem 411 ccm a výkonem 24,5 koňských sil. A pro Evropu tenhle fungl nový pohon zůstane. Motor dosahuje 7000 ot/min, přičemž s maximálním výkonem 6500 ot/min. Při 4 500 ot/min má stroj maximální točivý moment 32 Nm. Servisní interval motoru je 10 tisíc kilometrů.
Motka má ocelový rám anglické firmy Harris Performance a nádržka paliva pojme 15 litrů, které vydrží tak 350 – 400 km. Pohotovostní hmotnost motocyklu pro Indii je 182 kg, čili je předpoklad, že ani pro Evropu o moc navýšena nebude. Konkrétní číslo díky absenci pneu, jež motka obuje, nevíme.
Royal Enfield Himalayan 400 má dlouhé zdvihy pružení, a nadstandardně vysokou světlou výšku (až 220 mm). K dobru dostal motocykl více montážních bodů pro úchyty různých typů zavazadelníků – kufrů a vaků.
V domovině zjednodušená verze motky bez výčtu výše uvedených úprav přijde na necelých našich 70 tisíc korun. A se změnami – kdo ví, doufejme, že ne moc vysoko. S přijatelnou cenou (která ještě není známa) by se mohl tenhle zajímavý kus dostat do široké motorkářské základny.
Zdroj foto: Royal Enfield