Royal Enfield: bude novinka nebo nebude?
Sponzorované odkazy
Tak jako šuškanda proflákla mnohé informace o modelech jiných výrobců motorek, tak nyní prosakují docela zjevně ven střípky informací o tom, že Royal Enfield zbrojí na novinku. A to novinku jako víno – rovnou se silou 650 ccm.
Tyto spekulace byly na tapetě již delší dobu, v reálu od doby, kdy uvedl Royal Enfield své stroje Royal Enfield Himalayan pro rok 2020 o kubatuře 411 ccm a v několika barevných verzích – Granite Black, Rock Red, Lake Blue, Gravel Grey, Sleet Grey a Snow White.
Větší a silnější
O větším a silnějším indickém Royal Enfield modelu Himalayan se ale tiše šeptalo již od doby, kdy výrobce představil svůj nový dvouválcový pohon o objemu 650 kubíků. Pro Royal Enefield jej vyvinuli v Anglii a aktuálně pohání modely Interceptor 650 a Continental GT 650.
Jen 411 ccm
Model Himalayan měl doposud kubaturu jen do 500 ccm, konkrétně objemu 411 kubíků, k tomu 41 mm přední vidlici a odpružení 200 mm. Dále dostal do vínku centrální monoshock, k tomu 21 palcová a 17 palcová kola a příznak lehce terénního stroje.
Old-schol styl
Na Royal Enfield Himalayan je poutavá kombinace old-schol stylu s modernou a forma naháče. To se libí mnohým fandům jedné stopy. Jedinou slabinou viděli zastánci značky především v jednoválcovém motoru a jeho malé síle 24 koní.
To by se tedy mělo nyní změnit. Bude tomu tak a dočkáme se pro 200 kilogramového drobečka Royal Enfield Himalayan silnějšího pohonu se dvěma válci?
Dvouválcový 650 ccm
Dvouválec, který prozatím pohání modely Interceptor 650 a Continental GT 650 je chlazený vzduchem, o výkonu 47 koní, splňující všechny potřebné emisní normy. A to už je veliký rozdíl v poměru k pohonu stávajícího modelu Himalayan.
Zcela jiný level stroje napovídá i nákres konceptu studia SRK Design. Je to skutečně o modelu Himalayan? Vidíme na nákresu větší, masivnější stroj s 18 palcovým zadním kolem a silnými tlumiči. Necháme se překvapit. Třeba to bude milé překvapení.
Zdroj foto: Royal Enfield
Autor: Pavla Košík Jelínková