Přívěsy na motorku: Na závodní tratě bez pokuty
Sponzorované odkazy
Mít závodní motorku je radost, ale nese to s sebou i trochu komplikací. Není ale třeba vozit motorku na běžném přívěsném vozíku a obavami, jak moc se odře ani „letět“ po dálnici a obávat se, zda nepotkáte policii. Řešením jsou totiž přívěsy na motorku.
A není to jen případ závodních motorek, moto přívěs se může hodit, i když jedete s přáteli na dovolenou a z nějakého důvodu se chcete přepravovat autem, když potřebujete převézt motorku a venku lije jako z konve, v případě poruchy nebo když je potřeba dopravit motorku na technickou. Zkrátka vždy, když motorka nebo její řidič nemohou nebo nechtějí jet po vlastní ose, ale je to potřeba.
Koupit? Lepší je půjčovna
Nemá moc cenu přívěs na moto kupovat, lepší je si ho na těch pár cest za rok půjčit. „Povím to takhle: Jezdím rád na kole, ale kvůli práci na to nemám čas. Dvakrát do roka vyrazím na Špindl a radši si to kolo půjčím tam. Sice za to něco zaplatím, ale mám ho přímo v místě, dostanu k tomu zámek, helmu a potom, co si den dva zajezdím, vrátím ho a nemusím se o něj zbytek dovolené bát, hlídat ho a podobně,“ využívá trefné přirovnání Michal Kejř, který půjčuje kromě jiných přívěsů i přepravník motocyklů (více informací tady).
A právě s vozíkem na motorku je to podobné – zatímco nový stojí kolem 25 000, půjčení je od 300 korun za den. A odpadají starosti spojené s vlastnictvím takového přívěsu – parkování, údržba a případné opravy, placení pojistky atd. Půjčovna je pro mnoho lidí jasnou volbou a není divu. Největší zájem o vozíky na moto je prý na jaře a na podzim, kdy se motorky převáží k zazimování a zpět do garáží.
To ale neznamená, že by o prázdninách nikdo přívěs nepotřeboval, i v létě je totiž zájem – obvykle si půjčuje vozíky skupinka motorkářů, která si chce zajezdit v Brně na okruhu a se svými stroji nesmí na silnici, protože nemají SPZ. Vozíky se ale hodí i pro endura, pro ně je po republice mnoho závodních tratí, kde se pořádají různě profesionální závody – od těch pro hobby jezdce až po mistrovská klání. A co víc, dokonce i skútry lze takto přepravovat.
Kolébka pomůže při přepravě
Hlavní při převážení motorek na přívěsu je, aby se majitel dostal k přednímu i zadnímu kolu a k řídítkům, což není vždy při převozu více strojů samozřejmé. Nové, moderní přívěsy, pak mají na kola speciální samozamykací „kolébku“, která se nastaví přesně na rozměr pneumatiky daného stroje. Následně se do ní zajede předním kolem, zaklapne a pak sám motorkář provede uchycení motocyklu, aby během jízdy nespadl. „Je to výhoda, všechno zvládne jeden člověk. Jindy jeden motorku drží a druhý kurtuje, s kolébkou to ale všechno zvládne jeden,“ vysvětluje Michal Kejř. A na přívěsu lze přivážet i čtyřkolky – stačí odmontovat kolejnice a pak už není problém.
19.7.2013 v 11.33
Bez kolébky by som drahšie motorky ani nevozil, beztak je tam riziko, že sa môže niečo poškodiť.