Nová Ninja 400 je tady: Kawasaki boduje
Sponzorované odkazy
Japonská Kawasaki ukazuje, že motka nemusí prvoplánově být jen silák s nabušeným motorem. Jsou i jiné cesty jak zaujmout pro jízdu v jedné stopě.
Sportovní charakter i vzevření může mít i stroj s mnohem menší kubaturou. Takové jsou oblíbené především v Asii a zčásti i v Americe. A tak nová motka od Kawasaki nahrává trednům, které se pomalu přesouvají i k nám.
Třeba jako nová Kawasaki Ninja 400. Je to na pohled sympatická sportovně laděná motka, s ní bude jízda v jedné stopě vysloveně radostí. S řadovým dvouválcem o objemu 399 ccm, výkonem 45 koní při 10 tisíci otáčkách s točivým momentem 38 Nm a 8 tisíci otáčkami, je radost stroj sedlat.
Spolu nízkou hmotností pouhých 168 kilogramů, nabídne stroj mrštnost a lehkost v jízdě, což spolu s agilitou nevýslovně jezdce potěší. Ten sedí v sedle ve výšce 785 mm, což udělá jistě radost všem milovníkům jedné stopy o menších výškách postavy.
Motka je postavena na příhradovém rámu z vysokopevnostní oceli. Přední vidlice Kayaba bez nastavitelnosti mají průměr 41 mm a bezpečnost zaručuje přední kotoučová brzda o průměru 310 mm.
Štíhlý až subtilní design stroje vychází z modelu Ninja ZX – 10 R, čímž se novinka řadí po jejím boku. Kapotáž zčásti evokuje ZX – 10 R a zčásti model H2. Klasické tovární barvy napovídají, kam máme stroj zařadit. Technika je klasikou a inovací, a tak najdete ve stroji analogový otáčkoměr, a k němu multifunkční LCD displej, a světlomety s LED pozičními světly.
Kawasaki Ninja 400 má postupně nahradit verze 250 a 300, jež jsou primárně vyhrazeny pro jezdce s řidičským oprávněním typu A2.
Zdroj foto: Kawasaki
Autor: Pavla Košík Jelínková