Nová Honda NT1100 je tu v plné parádě!
Sponzorované odkazy
V minulém článku jsme vás navnadili na nový model, který měl být (a byl) prezentován 21.10.2021. Nyní vám jej ukážeme v celé jeho kráse i se všemi údaji, které nebyly před prezentací od značky Honda k dispozici.
Čím je model jedinečný?
- Elegantní design nabízí nejen vynikající aerodynamiku, ale i komfort na dlouhých cestách
- Řadový dvouválec SOHC o objemu 1 084 cm3 disponuje výkonem 75 kW a točivým momentem 104 Nm nabízí cool jízdu vždy a všude
- Špičková 43mm inverzní vidlice Showa a centrální zadní tlumič s hydraulickým nastavením předpětí dokáže jízdu udělat komfotrnější
- Vysoká užitná hodnota díky standardně dodávané výbavě zahrnující boční kufry, vyhřívané rukojeti, tempomat či centrální stojan
- Komfort a ochranu proti povětrnostním vlivům zlepšuje plexi štít nastavitelný do 5 poloh společně s horními/dolními deflektory
- Elektronická výbava zahrnuje 3 přednastavené a 2 přizpůsobitelné „uživatelské“ režimy plus 3úrovňový systém nastavitelné kontroly trakce a systém pro zamezení zvedání předního kola
- Dotykový TFT displej s úhlopříčkou 6,5 palce disponuje technologiemi Apple CarPlay, Android Auto a konektivitou Bluetooth
- Šestistupňová automatická převodovka DCT je k dispozici jako volitelná výbava
Pohodlí, agilita a příjemný vzhled
Pohodlný, agilní a příjemný motocykl. Přesně tak lze ve zkratce popsat model NT1100. Uhlazené a štíhlé proporce zajišťují skvělou aerodynamiku, přičemž pozice jezdce byla navržena s důrazem na komfort při delších cestách. Výšku a úhel sklonu plexi štítu lze nastavit do 5 poloh, k ještě lepší ochraně jezdce přispívají také horní a dolní deflektory. 6,5palcový dotykový TFT displej je barevný, nabízí přizpůsobitelné zobrazení požadovaných údajů a disponuje technologiemi Apple CarPlay a Android Auto. Tempomat, vyhřívané rukojeti a objemné boční kufry jsou součástí standardní výbavy.
Ocelový dvojitý kolébkový rám modelu NT1100 využívá relativně krátký rozvor a strmou geometrii řízení, zatímco odpružení zajišťuje inverzní 43mm kazetová vidlice Showa a centrální zadní tlumič. Zadní pružina je hydraulicky nastavitelná. Dva 310mm přední kotouče jsou spojeny se 4pístovými radiálně upevněnými třmeny; pneumatiky mají rozměr 120/70-17 vpředu a 180/55-17 vzadu.
Dynamika s pohonem
Z hlediska dynamiky se stroj může spolehnout na silný dvouválcový motor převzatý z modelu Africa Twin. Jeho sání a výfuk však byly vyladěny s důrazem na co nejhladší akceleraci a příjemný zvuk v nízkých otáčkách. Výkon agregátu přitom není na úkor spotřeby paliva: díky své úspornosti má stroj s 20litrovou palivovou nádrží dojezd 400 km.
Elektronická výbava zahrnuje systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) se 3 úrovněmi, systém pro zamezení zvedání předního kola, kompletní LED osvětlení, ukazatele směru s funkcí automatického vypínání, či výstražná světla pro nouzové brzdění. Samozřejmou součástí nabídky pro NT1100 je také volitelná šestistupňová dvouspojková automatická převodovka DCT.
Design a jízda
Elegantní a sofistikovaný design se vyznačuje výraznými plochami, které zdůrazňují hlavní linie. Pro design modelu NT1100 je charakteristická dynamická elegance od přídě až po záď. A štíhlé proporce tohoto motocyklu jsou samozřejmě zároveň funkční, výsledkem čehož je prvotřídní zážitek z jízdy.
Standardně montované horní a dolní deflektory chrání paže a nohy jezdce před větrem a před povětrnostními vlivy. Štít nabízí možnost nastavení výšky a sklonu do 5 poloh, přičemž rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší polohou činí 164 mm. V dolní poloze je proud vzduchu směrován do oblasti ramen, v nejvyšší poloze pak štít proud vzduchu odklání přes přilbu jezdce. Součástí standardní výbavy jsou vyhřívané rukojeti i tempomat.
Jezdec po usednutí za řídítka do stroje „zapadne“ a díky kapotáži je výborně chráněn. Široké a tlusté sedlo nabízí luxusní posezení pro dvě osoby; výška sedla dosahuje 820 mm. Ze zadního nosiče vystupuje velké zadní madlo pro spolujezdce. Tlumič výfuku je umístěn co nejníže, aby bylo možné maximalizovat objem kufrů. Právě standardně dodávané demontovatelné boční kufry představují jeden z hlavních rysů modelu NT1100. Jejich štíhlá konstrukce usnadňuje pohyb v hustém městském provozu – v nejširším místě kufrů má motocykl na šířku pouhých 901 mm. Kufry mají objem 33 litrů (levý) a 32 litrů (pravý).
Jasný a dobře čitelný 6,5palcový TFT dotykový displej nabízí 3 režimy zobrazení údajů; GOLD zobrazuje všechny číselné údaje a informace o zvolených režimech. SILVER klade důraz na ukazatel rychlosti a otáčkoměr, BRONZE pak má ve svém středu otáčkoměr. Pro každý režim je k dispozici definovaná barva pozadí, jezdec si může alternativně zvolit pozadí černé nebo bílé. Technologie Apple CarPlay, Android Auto a konektivita prostřednictvím Bluetooth umožňují prostřednictvím TFT displeje přístup k funkcím chytrého telefonu.
Prémiová výbava
Seznam prémiové výbavy završuje kompletní LED osvětlení (se světlem pro denní svícení), ukazatele směru s funkcí automatického vypínání a výstražná světla pro nouzové brzdění; praktické doplňky zahrnují USB zásuvku, centrální stojan a 12V zásuvku.
Barevné verze
Model NT1100 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:
- matně šedá metalíza Matte Iridium Gray Metallic
- bílá perleťová Pearl Glare White
- černá Graphite Black
Specifikace modelu Honda NT 1100
- Motor – Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec s 8 ventily, 270° fázováním klikových hřídelí a hlavou uni-cam
- Zdvihový objem – 1084 cm3
- Maximální výkon – 75 kW při 7 500 ot./min.
- Max. točivý moment – 104 Nm při 6 250 ot./min.
- Olejová náplň – 4,8 – manuální a 5,2 u DCT
- Palivový systém – karburace, elektronické vstřikování paliva PGM-FI
- Objem palivové nádrže – 20,4 l
- Emise CO2 – 116 g/km manuální, 110 g/km DCT
- Spotřeba paliva – 5 l / 100 km
- Kapacita baterie – 12 V / 11,2 Ah
- Typ spojky – Mokrá lamelová spojka
- Typ převodovky – Manuální 6stupňová převodovka nebo DCT 6stupňová dvouspojková převodovka
- Rám – dvoukolébkový
- Rozměry (D x Š x V) – 2 240 x 865 x 1 360 mm (se štítem v dolní poloze)
- Rozvor kol – 1 535 mm
- Výška sedla – 820 mm
- Světlá výška – 175 mm
- Pohotovostní hmotnost – 238 kg – manuální a 248 kg u DCT
- Zavěšení kol – vpředu – 43mm vidlice Showa SFF-BP s nastavením předpětí otočným ovladačem, zdvih 150 mm a vzadu – Jednodílné hliníkové rameno se systémem Pro-Link, plynovým tlumičem SHOWA, hydraulickým nastavením předpětí, zdvih zadního kola 150 mm
- Kola vpředu vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny a vzadu vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
- Pneumatika vpředu 120/70R17 M/C a vzadu 180/55R17 M/C
- Brzdový systém – vpředu radiálně umístěný čtyřpístový brzdový třmen, dva 310mm plovoucí kotouče a vzadu jednopístový třmen, jeden 256mm kotouč + 2kanálový systém ABS
- Přístrojový panel – 6,5palcový TFT dotykový multifunkční informační displej a sekundární LCD ukazatel
- Zabezpečovací systém – HISS
- Světlomet – LED se světlem pro denní svícení
- Zadní světlo – LED
- Konektivita – Apple CarPlay & Android Auto; USB; 12V zásuvka
- Ukazatele směru s funkcí automatického vypínání a rychlořazení
- Tempomat, 5 jízdních režimů
Na českém trhu bude Honda NT1100 stát 349 900 Kč s manuální převodovkou, resp. 374 900 Kč s DCT.
Co na motku říkáte? Líbí se vám?
Zdroj foto: Honda
Autor: Pavla Košík Jelínková