MV Agusta Rush 1000: nabušená motka
Sponzorované odkazy
MV Agusta po parádním stroji Augusta Brutale 1000 RR způsobila svým fandům, a nejen jim doslova šok. Nabídla jim nabušený stroj v podobě modelu Rush 1000.
Původně italská společnost MV Augusta alias Meccanica Verghera Agusta, kterou založil v roce 1945 Domenico Agusta jako firmu na výrobu letadel, je od roku 1991 v držení skupiny Castiglioni alias Cagiva.
První motocykl byl ještě v MV Augusta vyroben v roce 1946 a byl to 98 Turismo, vzápětí pak v roce 1947 byl představen další stroj Bicilindrica 125. MV Agusta byla také členem konsorcia Harley-Davidson – Buell – MVAgusta.
Po snížení prodeje motocyklů jako takových v závislosti masivního vstupu japonských motocyklů na U.S. trh, byl nucen Harley-Davidson konsorcium rozpustit a po opuštění skupiny Buellem došlo i k odchodu MV Agusty. Po svém zániku roku 1980 se jí ujala zmíněná Castiglioni alias Cagiva, která dodnes vyrábí motocykly pod původním názvem firmy.
Model MV Augusta Rush 1000 je neobyčejný nejen svojí technikou a jízdními výkony, ale především designem, který uchvátí na první i druhý pohled. Jeho inspirací se staly závodní dragstery. A tak tato novinka tak nějak navazuje na RVS #1 divize Reparto Veicoli Speciali, jehož styl rozvíjí a umocňuje.
MV Agusta Rush 1000 má suchou hmotnost 186 kg a stroj je schopen dosahovat rychlosti přes 300 km/h. Pohonem nabušeného stroje je kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 998 kubických centimetrů, o výkonu přizpůsobeném běžnému silničnímu provozu, který činí 153 kW/208 k při 13 000 otáčkách za minutu.
MV Agusta Rush 1000 vyvolává dojem brutální síly nejen díky pohonu, ale především díky svalnatému obalu okolo něj. Design svalnatce umocňuje celá řada prvků jako je tvar palivovky, podsedlový rám se sedlem až po vyvedení hlavního světlometu se světelnými diodami. Upoutají i kola stroje, když to vepředu je šroubované z odlitků z hliníkové slitiny, oproti tomu zadní tvoří kovaná hliníková slitina, přes níž je položen kryt z uhlíkových vláken.
Ke stroji je nabídnuta sportovní sada, čímž se řídí jednotka odliší od standardní a jiný je u ní i výfukový systém, který je v titanu. To vše dodává modelu na výkonu, který se se sporty sadou navyšuje na 156 kW/212 k při 13 6000 otáčkách za minutu. Podvozek dostal přední upside-down vidlicí Öhlins NIX EC a zadní tlumič Öhlins TTX EC. Brzdový systém je kombinací komponentů značky Brembo a ABS Bosch.
Základní cena modelu je stanovena na 33 990 eur, což je po přepočtu na naše koruny cca 875 tisíc korun.
Zdroj: MV Augusta
Autor: Pavla Košík Jelínková