Moto Guzzi V85 TT
Sponzorované odkazy
Italská Motoguzzi je tu s námi již více než 95 let. Založena totiž byla již 15. března 1921 v Janově jako společnost „Società Anonima Moto Guzzi“. Dodnes firma svými stroji překvapuje i oslňuje po celém světě. A není tomu jinak ani u modelu V85 TT.
Motka V85 TT je inspirována atmosférou rallye Paříž-Dakar a dalších známých závodů. Propojuje půvab i dynamiku jízdy v jedné stopě. Nabízí se tak perfektní motocykl pro jakýkoli druh cestování v libovolném terénu.
Klasické Enduro
Jednoduchost provedení, spolu se snadným ovládáním a pohodlím jsou klíčovými prvky, které činí V85 TT jedinečným, přičemž design a styl stroje láká všechny fandy jedné stopy usednout a jet kilometry do dáli.
V85 TT pojímá klasické linie off-roadového stroje s pokročilými technologickými prvky. Jakými? Je to digitální přístrojovka a plné LED osvětlení. Bez povšimnutí nemůže zůstat ani denní svícení v předním světlometu, které je ozdobeno jasnou siluetou orla Moto Guzzi. Namísto kapotáže dostal stroj k dobru plexi štítek z kouřového plexiskla proti větru a nečistotám spolu s chrániči rukou. Je to motka k celoročnímu využití.
Odolný a stabilní stroj
Vysoce odolný trubkový rám poskytuje super stabilitu při jízdě, přičemž podvozek se zdvihem 170 mm, brzdový systéme řízený vícemapovým Continental ABS a pletenými 19palcovými koly vpředu a 17palcovými vzadu, se postará o zbytek. Je to kombinace prvků způsobující maximální všestrannost stroje i snadnou ovladatelnost na cestách. A je to originál, jediný ve svém segmentu, který používá převodovku s hřídelovým pohonem. Ten má oproti řetězovému ty výhody, že nešpiní a je bezúdržbový.
Pohon motky
Tvoří jej vzduchem chlazený 90° podélně uložený dvouválec do V s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec. S objemem 853 ccm a použitím materiálů závodních strojů (titan a karbon) nabízí motka dravost a výdrž.
Na maximum
Moto Guzzi V85 TT nabízí tři různé jízdní režimy
- Road pro hladkou jízdu a potěšení
- Rain pro menší přilnavost povrchu
- Off-road pro jízdu maximum
Další vychytávky
- Kapacita palivové nádrže přes 23 litrů je největší ve své třídě, což znamená, že ujedete i dlouhé vzdálenosti.
- Částečně skryté za chrániči rukou jsou všechny ovládací prvky snadno přístupné.
- Tempomat lze aktivovat pomocí jediného tlačítka, které současně umožňuje snížit nebo zvýšit nastavenou rychlost.
- Digitální 4,3” TFT displej poskytuje všechny potřebné informace.
- MOTO GUZZI MIA, multimediální platforma umožňuje připojit Váš smartphone k motocyklu prostřednictvím ECU. Lze tedy poslouchat za jízdy hudbu, přijímat hovory, používat navigaci a další.
- Verze „special graphics“ vyniká červeně lakovaným rámem, dvoubarevným lakováním a sedlem s efektem perforovaného semiše, které má šedě vyšité logo Moto Guzzi.
- Verze je standardně vybavená pneumatikami s výraznějším dezénem vhodným i pro off-road. Ochranné deflektory přední vidlice jsou lakovány ve stejné barvě jako palivová nádrž.
Specifikace Moto Guzzi V85 TT
- Motor – podélně uložený 90° dvouválec do V, dva ventily na válec (titanové sání)
- Chlazení vzduch a zdvihový objem 853 ccm
- Vrtání x zdvih 84 x 77 mm.
- Maximální výkon – 80 HP/59 kW při 7 750 ot./min. Dostupné také s 35 kW pro řidičské
- oprávnění A2
- Maximální točivý moment 80 Nm při 5 000 ot./min.
- Splňuje evropskou direktivu EURO4
- Emise 118 g/km (CO2) a spotřeba 4,9 l/100 km.
- Převodovka 6 rychlostí a nádrž 23 l (5 rezerva)
- Výška sedla. 830 mm a suchá váha 208 kg.
- Hmotnost s náplněmi 229 kg
- Přední odpružení – Upside-down hydraulická teleskopická vidlice Ø 41 mm se stavitelnou
- tuhostí a předpětím pružiny
- Zadní odpružení – oboustranná kyvná vidlice s bočním tlumičem, stavitelná tuhost a předpětí
- pružiny
- Přední kolo – vyplétané s duší, 19” 110/80 a zadní kolo vyplétané s duší, 17” 150/70
- Přední brzda – dva nerezové kotouče Ø 320 mm, radiální 4pístkové třmeny Bermo s protilehlými pístky
- Zadní brzda – nerezový disk Ø 260 mm, plovoucí 2pístkový třmen.
- Funkce – TFT displej, LED světla, elektronický plyn, 3 jízdní režimy (Street, Rain, Offroad), tempomat, chrániče rukou, hliníkový kryt pod motorem, MGCT Moto Guzzi kontrola trakce, dvoukanálové ABS
Verze Evocate Graphic v barvách Gialo Sahara a Rosso Kalahari vyjde na 309 900 Kč, verze v Atama šedé, Atlas modré a Volcano červené je k mání za 299 900 Kč.
Zdroj foto: Motto Guzzi
Autor: Pavla Košík Jelínková