Je libo motku z bambusu? Máte ji mít!
Sponzorované odkazy
Ne, neděláme si z vás legraci. Dnes se skutečně můžete setkat s motorkami, jež jsou vyrobeny z kdejakého materiálu. I tak exotická tráva s dřevnatými stonky jako je bambus se stala inspirací a voi la – motka je na světě.
Pachatelem je Christoper Paris jako iniciátor projektu Banatti Green Falcon, což je elektrický motocykl, jehož opláštění je realizováno z bambusu. Na projektu tohoto unikátního motocyklu s ním spolupracovali Jess Alimbo a EduardooCañete.
Pro našince ze srdce Evropy to může znít hodně exoticky, stejně jako destinace, v níž byl projekt uskutečněn – Filipíny. Tam je bambus de facto něco jako pro nás smrkové dřevo – samozřejmostí. A bambus se zde využívá na pestrou škálu způsobů, včetně toho motocyklového fenoménu ve formě projektu elektromotorky pod názvem Banatti Green Falcon (tedy v překladu něco jako zelený sokol).
Sokol, létající po zelených svazích Filipín, chtělo by se dodat, který je sám o sobě také „zelený“ jako ty svahy (tedy eko) díky pohonu i rychle obnovitelnému materiálu z něhož je kapotáž vyrobena. Bambus totiž patří mezi rychle se obnovující zdroje, které lze snadno a lehce získávat.
Banatti Green Falcon má unikátní design, linie, eko pohon a originální opláštění. Design má neobvyklý tvar, a jeho linie v krásné obloukové křivce působí nezvykle, a přitom velmi vkusně a příjemně. Bambus vévodí celé vrchní části motky a ukrývá zcela klasicky provedený podvozek motocyklu s elektropohonem.
Bambusové části jsou implementovány i přímo v konstrukci Falconu, přičemž svým pojetím vzhledu stroje odsouvá na druhou kolej fakta jako je typ pohonu, nebo jeho výkon. Banatti Green Falcon zcela svým bambusovým vzhledem uchvátil nejen exotickou destinaci zrodu projektu, ale celý svět. Kvalitami a důrazem na šetrnost k životnímu prostředí s využitím lehce obnovitelného zdroje jako materiálu, který navíc působí velmi elegantně, může lehce konkurovat světovým značkám.
Bambusový plášť a prvky v konstrukci jsou na motce lakovány, což jí dodává luxusní nádech a vysokou pevnost všech částí, srovnatelnou s ocelí. Když k tomu přičteme, že oproti zmíněné oceli je to materiál mnohem lehčí, není co řešit. Až na to, že realizace z bambusu v Evropě asi nedává moc smysl, když je to pro nás materiál veskrze exotický a asi by se oproti klasickým komponentům z karbonu, kovu potažmo oceli dost prodražil.
A tak zůstává projekt Banatti Green Falcon projektem určeným do měst, luhů a hájů Filipín a destinací, kde je bambus běžným artiklem. Jako motka s elektropohonem o rychlosti ne vyšší, než je povolená 60 km/h ve zdejších městech a s dojezdem okolo 50 kilometrů, je super kouskem ideálně řešeným na tamější poměry a jeho extra design je jen bonbónkem navrch.
Zdroj foto: Banatti
Autor: Pavla Košík Jelínková