Moto blog -

Jak mít motorku v bezpečí? Nespočet možností!

Sponzorované odkazy

Ať už motorkář parkuje svůj stroj kdekoliv, občas ho chtě nechtě přepadnou myšlenky, zda je to dostatečně bezpečné. Způsobů, jak se bránit proti krádeži, je nespočet od elektronických alarmů až po pořádně silný řetěz. Co funguje a co je v podstatě vyhození peněz oknem?

Na amatéry platí řetěz

Proti amatérům nebo vandalům dobře poslouží obyčejný zámek na kotouč a silný řetěz (případně ocelové lano nebo lano kryté články proti říznutí) na uzamknutí k čemukoliv pevnému, ať už k značce, telegrafními sloupu nebo stromu. A pak vše zamknout tak, aby řetěz neležel na zemi, ale byl ve vzduchu  – to se řeže celkem špatně. Ale na druhou stranu masivní řetěz pár kilo váží a v nevelkém zavazadlovém prostoru motorky zabere docela dost místa. Nehledě na to, že zloděj vybavený pákovými kleštěmi si i s tím nejsilnějším řetězem poradí za pár minut.

Zámek musí být pořádný a čím silnější, tím lepší. Foto: www.midlife.cz

Pak také přichází ke slovu pověstná lidová tvořivost Čechů – mnoho kutilů si vyrobilo zabezpečení motorky samo doma a nedají na něj dopustit. Někdo volí i obyčejnou špinavou plachtu, která spoustu kriminálních živlů odradí už při pohledu. Je to ale volba spíše pro endura, silniční motorky se pod ní dokážou změnit k nepoznání, obzvláště to platí u těch krásně umytých a vyleštěných.

Elektronika funguje, problémem je voda

Dá se spoléhat i na alarm, ale obzvláště ten levnější prý lze snadno vyřadit z provozu i obyčejnou vodou. Další možností je pořídit si alarm s pagerem. To se dá koupit pod dva tisíce a pak stačí, aby do motorky někdo šťouchl, a zapípají klíče. Je to ale dost nepraktické pro lidi z paneláků – než člověk seběhne dolů, je motorka pryč.

Ani nemluvě o tom, že klíče pípají i ve chvíli, kdy se o motorku otře kočka nebo kolemjdoucí či když si děti zkusí řídítka, jak mají často ve zvyku. Nicméně klasika, tedy čidlo na pohyb, které v podobném případě spustí hlasité houkání a halogeny, způsobí, že se po pár týdnech budou této motorce všichni vyhýbat obloukem. A to je to, o co přeci jde, že?

motorka
Zámek se dá použít i v garáži. Foto: http://www.oaklandcompanies.net/

Pojištění je jistota

Jistota a v postatě i nezbytnost je pojistit si motorku proti krádeži. Při volbě pojišťovny lze vycházet z informací na webu, z výpočtů různých kalkulaček, ale rozhodně je vyplatí zeptat se i zkušenějších motorkářů, jakou pojišťovnu doporučují. Dokud se nic nestane, není problém, ale jakmile se stane pojistná událost, některé pojišťovny začínají vymýšlet nevídané veletoče – amortizace, nedostatečné zabezpečení a podobně. Však to jistě znáte, minimálně z doslechu…

A nespoléhejte na to, že deset let stará motorka nikoho nebude zajímat. Právě takové se totiž kradou nejčastěji a také lépe „zmizí“, než nový nadupaný model, kterých může být po celé republice jen pár. I když je pravda, že když původní majitel ráno zjistí, co se stalo, může být jeho stroj už za hranicemi…

Nechat novou motorku stát na ulici a ani jí nezamknout? Nesmysl! Foto: http://www.trimetals.co.uk/

Zkrátka motorkáři ví, a pohled na parkoviště to jen potvrzuje, že je nesmysl nechávat motorku dlouhodobě venku. Vždy se dá ve městě sehnat za pár stovek (maximálně kolem tisícovky) měsíčně nějaká garáž které je volná buď celá, nebo se tam ta motorka prostě ještě vejde.

Zanechte komentář

Můžete použít Texy! formátování.