Moto blog -

Hybridní motka M1 od Furion Motorcycles

Sponzorované odkazy

Furion Motorcycles z Francie, je firma, která v současnosti vyvíjí motku s trendy designem a zcela ojedinělým pohonem.


Ještě žádná společnost zabývající se produkcí jednostopých strojů nešla cestou takového hybridního pohonu. A právě touto cestou se hodlá francouzská Furion Motorcycles vydat. Jejich hybridní stroj Furion M1 by tedy měl mít klasické, i když jemně extravagantní designové pojetí, ovšem pohon ojedinělý. Chtějí využít Wankel motor spolu s elektromotorem. Jasně již to tu bylo a jistě ještě bude. Ovšem stává se to zřídka.

A tak je Furion Motorcycles jakýmsi pokračovatelem ve vývoji hybridních motek, který tu již byl více či méně naznačen – kupříkladu na modelech Suzuki RE-5, či Herkules W 2000. Ano naznačen, jelikož cesta, kterou jde francouzská firma je spojením pohonů a jednotek, které tu ještě nebylo.

Propojení dvoukomorového Wankelu s elektromotorem. Wankel s objemem 2×327 cm3 a výkonem 92 kW/125 koní s točivým momentem 105 N.m, je doplněn elektromotorem s výkonem 40 kW/55 koní a točivým momentem 100 N.m. Je zcela jasné, že celkový výkon stroje by tak dosáhl nějakých 132 kW/180 koní a točivý moment by se vyšplhal na hodnotu 205 N.m. Tahle dvojka alias hybrid bude spřažena se šestistupňovou převodovkou.

Motka s trubkovým rámem a obrácenou vidlicí s rozměrem 43mm, by měla mít délku 2095 mm, výšku sedla 810 mm a rozvor 1435 mm. Sedmnácti palcová kola budou obuta vepředu do pneu 120/70 a vzadu 190/50. Hmotnost stroje bude činit 209 kg a světlá výška 140 mm. Podvozek je plánován vepředu i vzadu se stavitelnými tlumiči. Přední brzdy o průměru 310 mm se čtyřpístkovými radiálními třmeny, doplňuje vzadu jednokotoučová brzda o průměru 250 mm s jednopístkovým třmenem.

Sportovní, lehký a praktický Furion M1 je designově laděn v ostrém stylu, ještě zvýrazněném světelnými LED diodami. Mohl by se tedy pochlubit vysokým výkonem, nosným motorem umístěný v trubkovém ocelovém rámu, který je spojen s přizpůsobivým podvozkem. Tak uvidíme, co z toho vlastně vyleze za stroj. V současnosti se stále hledají finance na vývoj motky. Snad se to Furion Motorcycles povede a vnese nový a neotřelý náboj i styl do světa motocyklů.

Furion Motorcycles je malá francouzská firma se sídlem v oblasti Mancelle. Jádrem firmy jsou Adrien Chareyre jako čtyřnásobný motocyklový šampion, Nicolas Gallet coby konstruktér, Eric Chauvelier je šéfvývojářem a Christophe Bihr působí coby prototypový konstruktér.

Zdroj foto: Furion Motorcycles

Zanechte komentář

Můžete použít Texy! formátování.