Honda Crossrunner: Obojživelník s odvážným designem
Sponzorované odkazy
Motocykl, který se stejně dobře hodí pro cestu napříč Evropou jako pro odpolední výlet za město. Jak již název napovídá, jde o motocykl, který se snaží „něco“ křížit, kombinovat. Pak vězte, že jde o sladění zábavy a praktičnosti.
Malé enduro na silnici
Honda je mezi motorkáři známá jako značka, která vždy volila spíše konzervativní design bez zbytečných výstřelků. Crossrunner dostal po designové stránce za úkol Teo Plaza, který se podílel i na odvážněji vzhlížející Hondě VFR1200F. Vzhledově tak tato motorka připomíná enduro, která jsou stále oblíbenější. Akorát má menší rozměry, což je podle mnoha odborníků přesně to, co si současný motocyklový trh žádá.
Ovšem nenechte se mýlit designem přední části motorky, tento model není do těžkého terénu, zvládne maximálně nějakou polní cestu a to ne moc dlouhou. To ostatně napovídá již světlá výška a speciálně upravené silniční pneumatiky Pirelli Scorpion Trail, do nichž se motorky obouvají v továrně. Naopak stupačky jsou na silniční motorku až moc vysoko, ale to ocení všichni, kdo běžně při klopení motorky stupačku brousí o silnici. Zalomené madlo za sedlem umožňuje spolujezdci, který je mimochodem skvěle chráněn před větrem, držet se pohodlně a měnit polohu rukou při jízdě.
Honda Crossrunner má nízce usazené (816 mm) široké sedlo, praktickou kapotáž a řidič sedí ve vzpřímené pozici. Pohodlí a ovladatelnost znásobují široká řídítka, propracované odpružení a jednostranná kyvná vidlice v kombinaci s odpružením HMAS. Zatímco širší řídítka skýtají výhody v oblasti ovladatelnosti a stability, při proplétání se kolonou aut ve městě se stávají nevýhodou. Ale s trochou umu se dá projet a žádný vůz neodřít. Jinými slovy – podle bikerů to je v pohodě.
Samozřejmou a hlavně standardní součástí motocyklu je kombinovaný brzdový systém ABS. Podvozek vychází z Hondy VFR800, což je motocykl na hranici mezi sportovními a cestovními. Provozní hmotnost Hondy Crossrunner je udávána 240,4 kg a do nádrže se vejde jednadvacet a půl litru, což při spotřebě okolo 6 litrů na 100 km (Honda udává 5,4 litrů mimo město) vystačí na nějakých 350 kilometrů.
Zvuk: Charakteristická Honda
V hliníkovém rámu je usazen tradiční čtyřdobý šestnáctiventilový čtyřválcový DOHC motor o objemu 782 cm3 s charakteristickým zvukem Hondy. Jedná se o agregát z VFR1200. Podle výrobce se jedná o unikátní čtyřdobý, kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec 90° V-4. který disponuje silou 74,9 kW při 10 000 otáčkách za minutu. Honda VTEC systém pak dokonale kombinuje zátah od nízkých otáček a výkon ve chvílích, kdy motorkář motor „točí“. Převodovka je šestirychlostní. Slovy čísel: zrychlení „z nuly na sto“ za 3,7 vteřin, 0 – 200 km/h za 16,4 sekund. Maximální rychlost 200 km/h.
Aby měl řidič stále v zorném poli důležité informace zajišťuje moderní, plovoucí přístrojový panel. Tam je možné vyčíst údaje o rychlosti, otáčkách, teplotě chladicí kapaliny, ale také třeba ujetou vzdálenost, okamžitou nebo průměrnou spotřebu paliva a stav nádrže.
Motocykl stojí lehce nad čtvrt milionu, přesněji 259 900 Kč. Informace o aktuální dostupnosti a případně i barevených variantách lze dostat u autorizovaných dealerů Honda.
17.9.2013 v 11.07
Slušná mašina sa celkom dobrú cenu. Ideálna na vyšantenie sa. Palec hore pre hondu sa tradičný vzhľad.