Honda CB650R Neo Sports Café
Sponzorované odkazy
Elegantní, uhlazený stroj, navržený do města a pro moderní životní styl, to je CB650R Neo Sports Café. Nepřeháníme, když řekneme, že je to perfektně navržený stroj na vysoké technické úrovni s trendy vybavením a kompaktním designem. Neo Sports Café má elegantní retro styl, plné LED osvětlení a podvozek, který nezklame.
Pohonem stroje je čtyřválcový řadový 16ventilový motor DOHC s výkonem 70 kW a točivým momentem 64 Nm. Motka dostala k dobru dvojité sací potrubí, které nasává vzduch zepředu a tím zvyšuje účinnost sání a optimalizuje se točivý moment. Maximální otáčky činí 12 000 ot./min a doplňuje je systém volitelné kontroly točivého momentu Honda (HSTC), který krásně udržuje trakci zadního kola. Antihoppingová spojka řídí šestistupňovou převodovku s níž je pohon spřažen a má lehkou spojkovou páčku, která usnadňuje řazení nahoru i dolů. Brání i blokování zadního kola během prudkého řazení dolů tak, aby bylo možno vždy projet zatáčky plynule.
Rovnováha s cool podvozkem
Motka je postavena v rámu s elipsovým průřezem a vyladěnou tuhostí, jež maximálně zlepšuje odezvu předního a zadního kola. Zakřivená hliníková kyvná vidlice je nejen líbivá na první i druhý pohled ale i extrémně odolná. Přední pneu 120/70-17 se zadními 180/55-17 pneumatikami nabízí vysokou úroveň přilnavosti. Motocykl CB650R stojí na hliníkových kolech s pěti paprsky ve tvaru Y. Inovativní design optimalizuje tuhost a zmenšuje tloušťku, přičemž poskytuje maximální sílu při minimální hmotnosti.
Přístrojovka
Nová motka Hodna CB650R se vyznačuje promyšleným, kvalitně propracovaným a dobře čitelným digitálním LCD přístrojovým panelem, jehož součástí je
- ukazatel zařazeného převodového stupně
- indikátor řazení nahoru
- teploměr vody
- měřič maximálních dosažených otáček motoru
- indikátor řazení nahoru (ten je propojený s otáčkami motoru, který řidiči ukazuje, kdy by měl přeřadit)
Osvětlení
Systém osvětlení motocyklu CB650R tvoří špičkové LED diody. Kulaté světlomety s ostrým černým rámečkem mají silný modrý paprsek. Design koncového světla vyšel z modelu CB1000R.
Bezpečnost
Bezpečí na stroji CB650R jistí dvojité radiální čtyřpístkové třmeny s kotouči o průměru 310 mm, které doplňuje kotouč o průměru 240 mm a vzadu jednopístkový třmen. Dvoukanálový systém ABS výborně zvládá plynulé ovládání na mokrých i suchých cestách. Zajímavě zúžená řídítka stroje poskytují vcelku jednoduché ovládání a rychlou reakci při řízení. Obrácená a plně nastavitelná 41mm vidlice Showa Separate Fork Function (SFF) nabízí vždy rychlou odezvu a přilnavost přední pneumatiky.
Designový výfuk
Čtyři výfukové svody modelu CB650R jsou poctou historii společnosti Honda, a proto vedeny kolem přední části motoru. Zadní část tlumiče výfuku je předefinována tak, aby přenášela zvuku výfuku přímo k uším jezdce čili motka vydává při zvyšování otáček ohlušující vrčení.
Zdroj foto: Honda
Autor: Pavla Košík Jelínková