Honda CB650F nahatý streetfighter
Sponzorované odkazy
Honda dodala na trh prima kousek ve stylu obnaženého streetfighteru. Tenhle naháč a jeho minimálně nastrojený respektive odstrojený výzor zaujme na poprvé, podruhé i potřetí. Je totiž ještě obnaženější a s ještě přesnějším ovládáním než kdy býval.
Motocykl CB650F model letošního roku, je bezesporu inspirován sedmdesátkami, konkrétně modelem CB400 ze 70. let 20. století. Honda CB650F je zkrátka nahatý streetfighter.
Motka o rozměrech na délku 2110 mm, na šířku 557 mm, na výšku 1120 mm a s rozvorem 1 450 mm, je postavena na ocelovém rámu, s hliníkovými šestipaprskovými koly obutými do pneu vepředu 120/70ZR17 M/C a vzadu 180/55ZR17 M/C.
Pod sedlem ve výšce 810 mm bublá kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový čtyřválec DOHC se 16 ventily o zdvihovém objemu 649 cm3 a maximálním výkonu 66 kW/11 000 ot. za min., s maximálním točivým momentem 64 Nm/8 000 ot. Motor je spřažen s převodovkou o šesti stupních a má elektronické vstřikování paliva.
Zavěšení je řešeno vepředu 41 mm teleskopickou vidlicí Showa s dvojitým průtokovým ventilem a zadní tlumičem Monoshock s nastavitelným předpětím. Vše doplněno přepracovanými předními brzdovými třmeny Nissin. Honda CB650F má pohotovostní hmotnost 208 kg, světlou výšku 150 mm, objem palivové nádrže činí 17,3 litru a spotřeba paliva činí 4,7 l/100 km.
Agresivně vyhlížející stroj má jak designu, tak výkonu odpovídající hodně výrazný zvukový projev. To vše bylo umožněno rekonstrukcí sacích kanálů na modelu pro rok 2017, i díky novém výfuku a jeho potrubí. To je řešeno na jednu stranu jako inspirace téhle Hondy – model CB400 ze 70. let 20. století. To vše spolu se zvukem efektivně dotváří celkový výzor motky.
Ostře řezaný dojem siluety stroje umocňuje LED osvětlení světlometu a koncových světel. Ovladatelnost motky je posílena několika prvky, z nichž zaujmou řídítka v apartních silenblocích z pryže.
Zdroj foto: Honda