Honda ADV350
Sponzorované odkazy
Hodna představila o svěží model skútru, určený pro evropský segment, který by měl oslovit zejména mladší a začínající jezdce. Robustní proporcemi, ostré úhly a barevné plochy, to je AD350. Jeho terénní charakter dotváří zřejmá inspirace modely X-ADV a terénních strojů řady CRF.
A nezapomnělo se ani na praktičnost, protože pod sedlem se nachází prostor pro dvě integrální přilby, ve schránce na rukavice je umístěna USB nabíječka a k pohodlí přispívá inteligentní klíč Smart Key. Plexi štít je výškově nastavitelný ve čtyřech stupních a v LCD přístrojovém panelu je integrován systém hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control.
Pozice za řídítky jezdci poskytuje přirozenou kontrolu nad strojem a podvozek zahrnující 37mm inverzní vidlice s upevněním převzatým z motocyklů, rám z ocelových trubek či zadní tlumiče s oddělenou nádržkou, byl vyladěn s ohledem na agilní řízení, zpětnou vazbu a pocit kontaktu s vozovkou.
Lehká kola o rozměru 15 palců vpředu a 14 palců vzadu jsou obuta do špalíkových bezdušových pneumatik o rozměrech 120/70-15 a 140/70-14, které modelu ADV350 zajišťují dostatek přilnavosti za všech podmínek. Brzdová soustava je tvořena 256mm kotoučem vpředu a 240mm kotoučem vzadu.
Pohon
Čtyřventilový SOHC motor enhanced Smart Power+ (eSP+) o objemu 330 cm3 nabízí maximální výkon 21,5 kW a točivý moment 31,5 Nm. Systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) a výstražná světla pro nouzové brzdění jsou součástí standardní výbavy. Spotřeba paliva činí pouhých 3,4 l/100 km a 11,7litrová palivová nádrž tak umožňuje dojezd přes 340 km. Motor je homologován podle emisní normy EURO5.
Model ADV350 pro rok 2022 dostal tato barevná ladění
- stříbrná metalíza Spangle Silver Metallic
- matná karbonová šedá metalíza Mat Carbonium Gray Metallic
- matná červená metalíza Mat Carnelian Red Metallic
Svícení
Dva LED světlomety jsou umístěny vysoko nad předním kolem a ustupují směrem k okrajům stroje, zatímco boky kapotáže jsou vyříznuté tak, aby obnažovaly inverzní vidlici. Offroad charakter ještě více zdůrazňují lakované panely, které kontrastují s černou spodní a zadní částí stroje.
Podvozek a rám
Lehký rám z ocelových trubek, 37 mm inverzní vidlice a zadní tlumiče s oddělenou nádržkou jsou zárukou agilní ovladatelnosti. Šestipaprsková kola z lehké slitiny jsou obuta do špalíkových bezdušových pneumatik. Kotoučové brzdy vpředu i vzadu plus technologie výstražných světel pro nouzové brzdění (ESS) jistí bezpečnost jízdy. Lehký rám z ocelových trubek zajišťuje potřebnou pevnost, přičemž rozvor činí 1 520 mm, sklon přední vidlice 26,5° a závlek 90 mm. Pohotovostní hmotnost dosahuje 186 kg.
Vrchní a spodní body upevnění inverzní vidlice o průměru 37mm (se zdvihem 125 mm) odpovídají řešení, které je běžné u motocyklů, čímž se zvyšuje tuhost celé přední části stroje. Dva zadní tlumiče s oddělenou nádržkou využívají progresivní třístupňové pružiny a nabízejí prima odpružení na různé typy povrchu vozovky, případně při jízdě ve dvou. Oba tlumiče jsou spojeny s jednodílným kyvným ramenem a jejich zdvih dosahuje 130 mm.
Kola
Konstrukce kol je mezi všemi skútry značky Honda novinkou. Obě kola (15 palcové přední a 14 palcové zadní) z lehké slitiny jsou lakována černou barvou a tvoří je 6 paprsků uspořádaných ve tvaru X. Přední kolo je opatřeno jedním brzdovým kotoučem o průměru 256 mm, kterému sekunduje 240mm kotouč na zadním kole. Pro lepší kontrolu při brzdění je stroj vybaven dvoukanálovým systémem ABS. Výstražná světla pro nouzové brzdění (Emergency Stop Signal – ESS) aktivují (a také automaticky zruší) zadní nouzové ukazatele směru v případě, že jezdec začne prudce brzdit.
Pro model ADV350 bude k dispozici pestrá paleta originálního příslušenství Honda
- 50litrový vrchní kufr ovládaný inteligentním klíčem
- zadní nosič (pro přímé upevnění)
- vnitřní tašky
- vyhřívané rukojeti
- U-zámek
- venkovní plachta
Na českém trhu se bude ADV350 prodávat za cenu 154 900 Kč, s top boxem za 164 900 Kč.
Zdroj foto: Honda