Elektrický motocykl ZERO FXS ZF6.5
Sponzorované odkazy
Lehký, jednoduchý a stylový motocykl s elektrickým pohonem. Je očividnou snahou o neustálý vývoj řídících systémů baterií a nabíjení, jež poskytují vyšší dojezd i kapacitu.
Motka je postavena na hliníkovém rámu, když tento hliník se využívá v letectví, je tedy ultralehký a přitom pevný. I proto má takové stroj prima jízdní vlastnosti. Když k tomu přičteme ještě nízké těžiště, není se co divit, že jízda na ZERO FXS ZF6.5 je citlivá a agilní.
Rafinovaně jednouchý a jaksi řízný design stroje je doplněn elegantní barvou těla. V prostoru nádrže je integrovaný úložný prostor, který je uzamykatelný a odnímatelný. Stroj dojede ve městě 145 km, na rychlostní silnici při 89 km/h celých 87 km, kombinovaně ve městě a na silnici pak 109 km, a na dálnici při 113 km/h cca 60 km, v kombinaci město a dálnice 84 km.
Pohonem je Z-Force® 75-5 střídavý motor s vnitřním hi-temp magnetem a maximálním točivým momentem 106 Nm, který má maximální výkon 34 kW / 4300 rpm a nejvyšší rychlost 137 km/h. Řídící jednotku tvoří účinný 3-fázový bezkartáčový regulátor s rekuperací o 550 amper.
Baterie je Z-Force® Li-Ion integrovaná inteligentní , s maximální kapacitou 6,5 kWh, a nominální kapacitou 5,7 kWh. Nabíječka je 650 W a integrovaná. Doba nabíjení činí 8,9 hod při 100% nabití. Při nabíjení 380 V je podstatně kratší a to 3,8 hod. na plnou kapacitu. Nabíjení se SuperCharger trvá pouhých 1,7 hodiny do plné kapacity.
Zavěšení Showa je dárečkem přímo pro tento model a tak má stroj příjemně předvídatelné řízení a hladký chod vždy a všude. Protiblokovací systém brzd (ABS) Bosh značně zlepšuje kontrolu jízdy v jakýchkoli podmínkách, přičemž nabízí ten nejlepší optimální brzdný výkon s kotoučovou brzdou stroje o průměru 320 mm.
Přístrojová deska motky nabízí veškeré informace pěkně pohromadě. Od jízdy, přes stav baterie až po jízdní režim. Vše je krásně vykresleno a vyznačeno na podsvíceném LCD displeji. Světlo podsvícení koresponduje stylově s tmavým provedením stroje svojí modrou barvou. ZERO SR dostal 3 jízdní režimy – ECO, SPORT a CUSTOM. První je na nejnižší spotřebu, druhý n plný výkon, a třetí si volí jezdec sám, co by chtěl.
Zdroj foto: Zero Motorcycles
Autor: Pavla Košík Jelínková