Ducati 1299 Panigale R Final Edition
Sponzorované odkazy
Silák Ducati 1299 Panigale R díky své indispozici tzn. že stroje neodpovídají stávajícím evropským normám nám mává na rozloučenou stylově. Speciální a homologovanou edicí. A nejen tak ledajakou edicí – 1299 Panigale R Final Edition má velmi blízko k Superleggeře. A tak ti, kdo chtějí přičichnout k závoďákům, mají nyní šanci.
Motocykl o pohotovostní hmotnosti 190 kg, má rozvor 1443 mm s výškou sedla 830 mm. 1299 Panigale R Final Edition pohání kapalinou chlazený dvouválec Desmo o objemu 1285 cm3 s maximálním výkonem 209 koní @ 11000 ot./min. a točivým momentem 142 Nm @ 9000 ot./min. a volit lze mezi šesti rychlostmi. Palivová nádrž pojme 17 litrů paliva.
Stroj je postaven na hliníkovém monokoku s předním odpružení ve formě USD vidlice Öhlins NIX30 a vzadu s monoshock Öhlins TTX36. O bezpečnost se stará vepředu brzda Brembo Monobloc M50 2 x 330mm s radiálním čtyřpístkovým třmenem a vzadu 245 mm disk s dvoupístkovým třmenem. Kola z lehkých slitin jsou obuta do pneu s automatickou kalibrací, vepředu o rozměru 120/70 – 17 a vzadu 200/55 – 17.
Krásný stroj vyniká několika vychytávkami
- lakováním s odkazem na závodní historii Ducati
- klikovou hřídelí lehkého rázu s wolfram vyvážením
- zmíněným motorem Superquadro
- homologací na EURO 4
- dvousegmentovými písty o průměru 116 mm
- titanovými sacími a výfukovými ventily s větším průměrem a výfukovou soustavou Aktrapovič v titanu
- vačkovými hřídelemi se zvýšenými zdvihy
- třemi jízdními režimy – Race, Sport a Déšť
- Packetem Ducati Safety s Cornering ABS a kontrolou trakce DTC EVO
- možností brzdění motorem
- rychlořazením DQS
- Packetem elektroniky s inerciální jednotkou (IMU)
Štíhlá bílo červeno zelená motka je vyjádřením sporty charakteru, dynamiky a dravosti. Designem odkazuje jednoznačně na značku Ducati, výkonem a vybavením na excelentní třídu. Ducati 1299 Panigale R ve Final Edition se bezesporu povedla.
Líbí? Nám určitě!
Zdroj foto: Ducati
Autor: Pavla Jelínková