Moto blog -

BMW C 600 Sport: Město čeká

Sponzorované odkazy

BMW C 600 Sport je maxi skútr. Jedná se o novinku, se kterou značka vstupuje do nového segmentu velkých cestovní skútrů. Jedná se ideální řešení pro ty, kteří chtějí svou mobilitu řešit racionálně a nechtějí se ochudit o pravý požitek z jízdy. Markantní design plně odpovídá požadavkům moderní doby a žádostem o řešení urbánní mobility.

Roztočená vrtule coby znak BMW na kapotě nenechá nikoho ani chvíli pochybovat o tom, že jízda na tomto skútru bude pravým zážitkem. Promyšlená řešení jako velká variabilní ukládací přihrádka se zde snoubí s vysokým komfortem a funkčností. Vše jen doplňují na první pohled detaily jako nastavitelný štít. Podle BMW je radost takové vozidlo řídit.

Velký skútr je elegantní řešení pro městský provoz, neztratí se ale ani na dálnici. Foto: www.invelt.com

Proč skútr? Je to jednoduché – města jsou stále více přeplněná automobily, kromě kolon na silnici to s sebou nese zmenšující se počet parkovacích míst, který dále snižují zóny, kde se parkovat nesmí. Řešením těchto problémů může být přesednutí na jednostopý dopravní prostředek. Silné motorky se do města vzhledem k hluku a emisím nehodí, nicméně skútr je elegantní, rychlé a moderní řešení, jak se pohybovat po městě. A se silnějším motorem nejen tam.

Kromě BMW C 600 Sport nabízí bavorský výrobce také model BMW C 650 GT. Pohonná jednotka u obou je stejná – jedná se o kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec o objemu 647 ccm. Motor dává výkon 60 koní při 7 500 otáčkách za minutu, maximální točivý moment je 66 Nm při 6 000 otáčkách. Díky nízké hmotnosti dokáže toto vozidlo jet až 175 km/h. Vibrace motoru se snaží eliminovat dva vyvažovací hřídele, uložení a sklon motoru jsou koncipovány tak, aby byl manipulace a ovladatelnost skútru co nejlepší. BMW patří ke špičce, co se týká snižování emisí u jednostopých vozidel a tak i tento skútr plní emisní normu Euro-4.

BMW C 600 Sport zvládá rychlost až 175 km/h. Foto: www.invelt.com

Stabilitu a tuhost zajišťuje hliníkový rám a odpružení přebírá obrácená vidlice vpředu, vzadu je jednoramenná kyvná vidlice s centrální pružicí jednotkou. Mohutná přední maska je nejen působivá na pohled, ale také zajišťuje ochranu jezdce a zvyšuje jeho bezpečnost při jízdě. Vešly se do ní totiž hned dva světlomety a nechybí volitelné denní svícení z LED s funkcí Follow Me Home. Diody našly uplatnění i ve směrových ukazatelích a v brdovém světlometu. V přední kapotáži lze také nalézt dvě úložné schránky, levá je centrálně zamykatelná.

O zastavení velkého skútru vážícího téměř 250 kg se budou starat dvoukotoučové brzdy vepředu a jednokotoučové brzda vzadu. Ty jsou spolu se standardně montovaným systémem ABS zárukou bezpečného zastavení i za nepříznivých povětrnostních podmínek. Ve chvíli, kdy je vyklopen boční stojánek, aktivuje se automaticky i parkovací brzda. BMW C 600 Sport bude dostupný ve třech barvách. Ty budou tradiční modrá matná Cosmic, stříbrná metalíza Titanium a černá Sapphire.

Řidičům skútrů nevadí dopravní kolony ani nedostatek parkovacích míst. Foto: www.invelt.com

Ti, kteří se rozhodnou spíše pro cestovanější verzi, BMW C 650 GT, se mohou těšit na širší kapotáž, LED blinkry ve zpětných zrcátkách, elektricky stavitelný plexištítek, nižší sedlo a širší zadní část, kde je úložný prostor o objemu 60 l, který pojme třeba i dvě helmy (ano, jízda ve dvou není u tohoto skútru ani zdaleka takovým problémem jako u jiných modelů s menším objemem motoru). Centrálním zamykáním je u tohoto stroje jištěno víčko palivové nádrže, vyklápění sedla a levá přední úložná schránka. Zde je barevné spektrum odlišné: černá Sapphire, bronzová Platinum a červená Vermilion. Tento skútr je také o něco těžší a dražší.

TIP: Letní pneu od renomovaných výrobců pro auto i moto seženete na kupuj-pneu.cz.

Zanechte komentář

Můžete použít Texy! formátování.