Moto blog -

Stoprocentní ruční práce, to je Borile B300 CR

Motorka stejně jako automobil je dnes coby ruční práce docela raritou. Je to však kumšt a pěkná vizitka šikovnosti jedné malé italské firmy. V jejich rukách doslova ožil model B300 CR, slabší to verze oblíbeného B500 CR.

Nový model milánské firmy Borile, je po delší době jejím počinem v této verzi motorizace. Starší a [...]

Motorka stejně jako automobil je dnes coby ruční práce docela raritou. Je to však kumšt a pěkná vizitka šikovnosti jedné malé italské firmy. V jejich rukách doslova ožil model B300 CR, slabší to verze oblíbeného B500 CR.

Borile B300 CR

Borile B300 CR

Nový model milánské firmy Borile, je po delší době jejím počinem v této verzi motorizace. Starší a silnější bráška B500 CR spatřil světlo světa již v roce 1999, a tolik vody uplynulo, než byl stvořen jeho pokračovatel, byť slabší kubatury. To jen dokazuje, že Borile patří k malosérioým výrobcům.

Každičký kus z dílny italské firmy Borile je originálem a zcela ručně zhotovený. Tak uvidíme, zdali B300 CR zaujme milovníky jedné stopy tak, jako před lety B500 CR. Tyto kousky má na svědomí zakladatel a také designér firmy Borile, pan Umberto Borile. Oba dva modely mají mnoho společného a smazávají tak letitý rozdíl mezi uvedením na trh obou verzí.

B300 CR je pokračovatel verze B500 CR

B300 CR je pokračovatel verze B500 CR

Společné jsou četné lehké hliníkové díly a součásti, které způsobují nízkou hmotnost těchto strojů, která u B300 CR činí 119,5 kg. Ani designově není žáden veliký rozdílný markant viditelný, i tady je skoro vše vyvedeno ve stříbrné barvě.

Zcela jiná je však pohonná jednotka, což je vzhledem k uplynulým mnoha letům (celkem šestnácti) pochopitelné. Ta je v B300 CR zastoupena čínským jednoválcem se čtyřmi ventily – čtyřtaktem OHC s objemem 292 ccm a maximálním výkonem 20 kW/27,2 k při otáčkách 7 500 a točivém momentu 24 Nm v 6 000 otáčkách.

Téměř vše je vyvedeno ve stříbrné barvě,

Téměř vše je vyvedeno ve stříbrné barvě

No, motor je možná trochu pochybného původu, i když Čína expanduje do všech odvětví. A snad Borile touto volbou pohonu neprohloupí. I tak by si dle mnohých stroj o takovéto váze zasloužil něco ostřejšího nad 500 ccm a ideálně ze svého rodiště – Itálie.

A cena této neobyčejně zajímavé motorky, kterou jen tak někde nespatříte? Je solidní a  přístupná mnoha fandům jedné stopy. Základní verze určená pro italský trh byla stanovena na  5 850 Eur, což je v přepočtu na koruny cca 158 000 Kč.

Zdroj foto: Borile.it

Zanechte komentář

Můžete použít Texy! formátování.