Moto blog -

Přírůstek do rodiny BMW? BMW K 1600 Grand America

Sponzorované odkazy

BMW Motorrad nově rozšiřuje nabídku kapotovaných cestovních motocyklů o model speciálně navržený pro komfortní cestování –  BMW K 1600 Grand America, jehož debut proběhl na největším veletrhu motocyklů světa, motosalonu EICMA v Miláně (7.–12. listopadu 2017).

BMW je značka se synonymem spolehlivosti a komfortnosti v provedení i využití. Neplatí to však jen o automobilech, ale i o motorkách. Takovou bezesporu je novinka ze stáje BMW, model K 16 Grand America.

Po uvedení modelu K 1600 B v roce 2016, letos přidává BMW do své stáje šestiválců novinku BMW K 1600 Grand America. Motka se vyloupla a odkazuje právě na loňský model, s přídavkem komfortní jízdy a cestování na vlně luxusu, což ukazuje název Grand America.

Designově je motka charakteristická boční linií, jež se jeví značně delší a ladně klesá k zádi stroje. Vzhled modelu si nelze moc s jiným splést také díky níže posazeným schránkám zavazadelníků i plexi štítu, který je oproti jiným modelům vyšší. Autentický vzhled BMW K 1600 Grand America završuje zadní kufr s integrovanou opěrkou spolujezdce.

Na zádi ještě zůstaneme, protože model dostal doplňkové brzdové světlo stylově zakomponované do horní části zadního kufru, což opět odkazuje na americký styl. To je také krásně sladěno se světly v bočních partiích kapotáže. Ty mají funkci směrovek a brzdových světel.

Motka je k mání v elegantní černé barvě, ale mimoto dostala do vínku extra Packet Style, přímo na míru šitý právě pro model Grand America. Ten ještě zatraktivňuje pojetí modelu a jeho vzhled. Packet Style pojímá dvoubarevný lak v černé metalíze s atraktivní žlutou a chromové doplňky krytu předního kola. Kromě loga BMW nese motocykl v obou případech designu a barvy také označení modelu a typu motoru a uprostřed palivové nádrže je umístěn nápis „K 1600 Grand America“.

Stroji bublá pod sedlem šestiválcový motor s výkonem 118 kW/160 k při 7750 1/min a maximálním točivým momentem 175 Nm v 5250 1/min.  V rámci principu „amerického způsobu jízdy“ je jeho maximální rychlost omezena na 162 km/h.

To bere v úvahu fakt, že úpravy dodatečnými doplňky v zadní části (velmi populární v tomto segmentu motocyklů), mohou znatelně ovlivnit rozložení hmotnosti. Takto je za všech okolností zajištěna patřičná jízdní dynamika, stabilita a bezpečnost stroje.

Zdroj foto: BMW

Autor: Pavla Košík Jelínková

Zanechte komentář

Můžete použít Texy! formátování.